Castellers de la Vila de Gràcia | Can Musons C/ Alzina 7, Barcelona, 08024 | (+34) 656 981 153 | info@cvg.cat

BLOG

ELS BLAUS RECUPEREN LA CATEDRAL AL CLOT

Categoria: Diades castelleres

El passat diumenge dia 13 els Castellers de la Vila de Gràcia van prendre part de la Diada de Festa Major del Clot. Aquest compromís es presentava propici perquè els de la Vila hi recuperessin els castells de nou, però diferents factors van recomanar no fer-ne l’assalt, procurant evitar contratemps.
 
Els blaus van iniciar la diada encarant el castell de més compromís de la jornada: el 5d8. La catedral blava no havia pogut sortir a plaça per diversos motius el darrer mes, fent que fos de màxima importància executar-la amb bones formes, per tal de guanyar confiança. Dit i fet; el castell es va mostrar serè, i només va pecar d’algun desajustament de mides a la banda del dos.
 
En la segona mànega era el torn del 2d8f. El castell, que enguany torna a ser un baluard pels graciencs, va executar-se amb bon ritme i no va passar cap moment compromès, si bé l’entrada i la sortida dels menuts no va ser còmoda pels components del tronc. Onzena torre folrada del curs, xifra meritòria.
 
En la tercera ronda els CVG van optar per bastir el 4d8, en clara provatura de la part alta del 4d9f. El castell va tornar a mostrar-se enrevessat, com la setmana anterior, demostrant que si bé els blaus el saben executar, no acaben de brodar-lo plenament. Les mides no van ser les més òptimes i la part baixa es va mostrar incòmoda en algun període del castell. En última instància els de la Vila van enfilar un vano de cinc, que tancava la participació dels graciencs a la Festa Major del barri del Districte de Sant Martí.
 
Ara als CVG només els resta la XXª Diada de la Colla, que es celebra aquest diumenge 20 a les 12h a la Plaça de la Vila. S’espera que els graciencs no deixin res a la recàmera, atenent que és l’últim compromís del curs, i a més actuen a casa. Els castells concrets que ens poden oferir passen per la gamma de nou, si bé ja es veurà quina quantitat de castells d’aquest calibre poden duu a plaça, on s’espera i es convida a tota la Vila a ser-hi per cloure plegats el curs casteller.

Galeria de videos

Veure video

Veure video

Veure video

Veure video

Galeria d'imatges

Ampliar imatge

Ampliar imatge

Ampliar imatge

Ampliar imatge

Ampliar imatge

Ampliar imatge

Ampliar imatge

NOTICIES RELACIONADES

WhatsApp Image 2025-04-07 at 13.04.02.jpeg

Els Castellers de la Vila de Gràcia estrenen el primer 4 de 8 de la temporada

Els de la camisa blava van fer un pas de gegant cap a la clàssica de 8 portant també la torre de 7. Els Castellers de la Vila de Gràcia han assolit una fita important de la temporada descarregant el primer 4 de 8 durant la Diada de la Independència aquest dissabte. A més, també van completar la torre de 7 i el 7 de 7, dos castells inèdits aquest any que demostren el bon moment de la colla. La diada va començar amb un pilar a l'antiga a la plaça de la Vila. També van fer un intent desmuntat d’un pilar de 5, seguit de dos pilars de 4 que van completar l'actuació. La jornada també va comptar amb la participació i suport dels Castellers de Sant Cugat i els Castellers de Sarrià. La Diada de la Independència és una cita especialment significativa per al barri, ja que commemora la Vila com a municipi independent de la ciutat de Barcelona; fet que va succeir tres vegades durant el segle XIX. A més, la diada s'emmarca en els actes de la commemoració de la revolta de les Quintes a Gràcia, quan les veïnes del barri es van aixecar en armes en contra de les lleves de les guerres d'independència. Per si fos poc, la diada es celebra a la Plaça de la Revolució de 1868, la qual commemora l'aixecament popular que va donar peu al sexenni democràtic, el primer període democràtic a la història de l'estat espanyol. Tot plegat, resumeix l’esperit reivindicatiu i d’identitat de la Vila de Gràcia. Els membres de la colla de la camisa blava continuen treballant amb força i compromís assaig rere assaig per afrontar els reptes de la temporada.

Llegir més
WhatsApp Image 2025-02-10 at 10.25.45.jpeg

Els Castellers de la Vila de Gràcia descarreguen tres castells de 7 per Santa Eulàlia

Els Castellers de la Vila de Gràcia han destacat en la diada de Santa Eulàlia amb una actuació a la plaça Sant Jaume de Barcelona, en què han aixecat diversos castells de gamma de 7 juntament amb la resta de colles del pla de Barcelona. Els blaus han descarregat un 5d7, un 3d7a, un 4d7 i dos pilars de 4, demostrant un gran domini tècnic.    Com és tradició, la jornada va concloure amb el pilar al balcó, enguany fet per CVG. Una imatge que, un any més, ha captivat el públic de la plaça. L'actuació arriba pocs dies després de la nova junta i la renovació de la tècnica, un procés que ha permès revitalitzar la colla i establir les bases per assolir els objectius de la temporada.

Llegir més
carte.jpeg

Baixem a Barcelona!

 El proper dimarts 24 #BaixemaBarcelona amb motiu de la Diada de la Mercè 2024 No faltis a cap dels assajos de Dimecres, divendres i dilluns, 3 assajos essencials per adquirir o recarregar la G-Mobilitat 

Llegir més